Vår älskade dotter

Har startat upp denna blogg föratt kunna skriva av mig om livet med lilla Tripsie som vi kallar henne!
Har haft en kamp med henne redan från det hon låg i min mage, tills  nu när hon snart i skrivande stund är 10 månader gammal.

Det hela började i vecka 23 då jag fick väldigt mycket sammandragningar som var regelbundna  med ca 1 min mellanrum. som jag då inte tänkte på utan lät de vara.

Sedan i v 25 så blev de hela värre. jag åkte in till ks och kontroilerade det. eftersom jag har två döttrar sedan tidigare som med är förtidigt födda ( v 35 ) och  började öppna upp mig i v 29 med mellersta. var öppen 3 cm med utplånad tapp . låg då inne liggande tills hon föddes!

Samma hände här med tripsie. var öppen 3 cm i vecka 25 så blev beodrar sängliggande. som jag då var fram till födesln ( vecka 35)
kan vertkligen rek vila vid påfrestning av tappen för de som är i samma läge som mig .

hela min förlossning med trippsie gick på 45 min och en enda krystvärk. ut skulle hon , snabbare än kvick.
Allt gick bra  men hennes andning var påfrestad. men klarade sig från cpapp som mellersta fick. men de var nära.
En vecka låg vi på BB och hennes vikt var på 2,4 kg. trots jag är diabeteiker...

Detta är början av en kamp med Tripsie som jag kommer  skriva mer . Läs så förstår ni varför jag startar denna blogg.En kamp kan ja gött säga!



Lilla Tripsie endast ngr vecor gammal.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Bra! Man måste skriva av sig... annars svämmar det över, precis som du säger. Och då är risken att Någon annan får ut för det.



Den där overallen hade Viggo också när han va en liten spädis!!

Kram K

2009-07-12 @ 20:42:53
URL: http://minismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0