Ambulans in till barnakuten

Nu har ja lite egen tid så ja kan skriva ner lite om hennes sista besök som vi fick åka ambulans in.
Svärmor märkte att tripsie mun blev blå, presic då hon skulle sova lunch..

hon hade legat i feber på natten, 41 grader.... så vi ringde in till mottagningen hon låg innan för att rådfråga vad vi skulle göra.
så vi inväntade läkarens samtal.
Då började hon få svårigheter att andas, de blev värre och hon blev blå i ansikte o händer samt fötter. hon skakade o försvann då o då...

vi ringde in och de tog ca 10-15 min innan de kom. men de suveräna personalen på sos berättade hur vi skulle göra med huvuvdet o sånt för att underlätta andningen.. så väl när ambulans personerna var framme så var andningen bättre men hon skakade mycket o var fortf blå....

vi åkte in... och inne på akuten hade hon 40,5  grader. vi träffa läkare, samma som vi hade innan när vi låg med förlamningen, fick även läggas in på samma avdelning och hade samma personal. så skönt..

de gjorde dagen efter ett eeg. (hjärnakrtivitet) pga de misstänkte epilepsi, har de i släkten och hennes anfall varade i 20-25 min. medan en feberkramp som de väl kunde varit varar i 5 min..

men de hela slutade bra. vi låg inne i 3 dagar. de var inget fel på eeg. så troligt vis var de feberkramp. men sista dagen fick hon öroninf. så  vi fick en remis till öron mott. dagen efter där de konstaterade att hon med fått halsfluss...
Inga rör skall sättas då  de ger mer neg än positivt är dee tydligen ngt nytt om. de vill bara sätta rör om man har nedsatt hörsel.

men operar halsmandlar o polyper kommer hon göra vid 2 års ålder.
så här har ni vår lilla akutbesök för ngng vecka sedan!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej! Jag vill gärna kunna läsa denna blogg. Jag skrev till dig förut ang diabetes. Jag har ju själv diabetes och förljer gärna bloggar kring diabetes, graviditet och diabetes, barn med diabetes och barn till dom som har diabetes så om jag får vill jag gärna ha lösen. Hoppas allt går bra nu! Håller tummarna så att hon kan få bli frisk någon gång! StyrkeKramar Carro!

2009-07-19 @ 17:20:45
Postat av: Karin

Det är klart att jag vill följa Lillans (och din) "kamp"... Vad söt hon är!!!

Jag förstår att det måste ta på krafterna..!

Kram Karin

2009-07-21 @ 10:29:02
URL: http://minismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0